Sinä olet keskipiste.

Saavuta tavoitteesi personal training erikoisjoukkojen avulla.

Älä koskaan kieltäydy oppimasta

Älä koskaan kieltäydy oppimasta


Mieti, mitä kaikkea tiedät nyt. Miten paljon olet jo oppinut, ja miten suuri hyöty siitä on. Mieti, miten paljon voisit vielä oppia. Miten paljon oppimasi voisi hyödyttää sinua ja muita?

Yleensä, kun tuntee oppineensa jotain tärkeää, syntyy polttava halu jakaa oppimaansa eteenpäin. Tieto ei kulu käyttämällä, vaan se on tarkoitettu jaettavaksi. Joskus tiedon perässä saa kulkea pitkän matkan, ja joskus, kun on oikein onnekas, tieto tulee luoksesi. Jos näin käy, älä kieltäydy oppimasta.

23-24.4. Oulussa tarjoiltiin tietoa oikein hopeatarjottimelta, kun Optimal Performancen riveistä tuttu voimaharjoitteluvalmentaja Heikki Marin tuli MyPT:n kutsumana pitämään kaksipäiväistä seminaaria rasvanpoltosta ja lihaskasvun optimoinnista alueen valmentajille ja aktiivisille kuntoilijoille. MyPT:n Toni ja Mikko olivat aiemmin itse käyneet hakemassa oppia Helsingistä ja todenneet sen hyödylliseksi. Helsinkiin on kuitenkin pitkä matka näiltä leveyksiltä, ja kun Mooses ei pääse vuoren luokse, käy joskus niin hienosti, että vuori tuleekin Mooseksen luo. Tätä oli todistamassa kolmisenkymmentä innokasta oppijaa Toimintasali Voimalan tiloissa viime lauantaina ja sunnuntaina.

”Itelle enemmän lihasta ja vähemmän rasvaa. Ja vähän vinkkejä asiakkaillekin”

Keskitytään tällä kertaa seminaarin ensimmäiseen päivään,  jonka aiheena oli rasvanpoltto. Mukana oli lähinnä personal trainereita, jotka hakivat asiakastyöhönsä uusia, toimivia ja turvallisia työkaluja.  Toki monet opit menevät suoraan myös omaan käyttöön, ja uskoisinpa, että sillä täällä tuntui pieniä pistoja sydämessä sitä mukaan kuin seminaari eteni. Tunnelma oli alusta asti äärimmäisen tiedonjanoinen, keskittynyt ja innostunut.

Rasvanpoltto on aihe, johon ei voi personal trainerin työssä (tai ylipäätään missään) olla törmäämättä. Aihe on kaikessa yksinkertaisuudessaan äärimmäisen monimutkainen ja mielenkiintoinen, ja jokaiselle enemmän tai vähemmän omakohtainen. Todennäköisesti jokaisella  meistä, vielä varmemmin personal trainerilla, on  jonkinlainen mielipide siitä, miten rasvanpoltto tapahtuu ja mitä se vaatii. Vastuullisessa valmennuksessa pelkät mielipiteet eivät kuitenkaan riitä. Tarvitaan tietoa ja ymmärrystä – mielellään monesta eri kulmasta.

”Kannattaako jo hidasta aineenvaihduntaa hidastaa entisestään?”

blogiartikkeli2Usein tavoitellaan pikavoittoja ja halutaan laihtua mahdollisimman paljon, mahdollisimman lyhyessä ajassa. Siksihän personal trainerin pakeille mennään – halutaan tuloksia. Halutaan, että rasva palaa niin että sihinä käy. Että kolmen kuukauden valmennus mullistaa ulkomuodon ja terveyden, jonka rapautumiseen on ehkä mennyt vuosia tai vuosikymmeniä. Kalorimäärät alas ja treenimäärät ylös – liikkeelle mars! Pöydän toisella puolella vastuullinen personal trainer on helposti pulassa; keskittyäkö kolmen kuukauden tulosten näennäiseen optimointiin ja pyrkiäkö asiakkaan (usein epärealistisiin) tavoitteisiin keinolla millä hyvänsä, vai ajatellako kokonaisuutta ja pitemmän aikavälin kannalta parasta ratkaisua silläkin riskillä, että asiakas saattaa pettyä kuulemaansa? Veikkaan, että viimeistään seminaariin osallistuneet valitsevat jälkimmäisen.

Päivä tarjosi hätkähdyttävää ja äärimmäisen hyödyllistä tietoa rasvanpolton saloista (paino sanalla ”tietoa” – ei uskomuksia). Ihminen voi tahtomattaan  ja tietämättään aiheuttaa itselleen valtavia terveydellisiä ongelmia. Pahimmillaan osaamattomassa valmennuksessa ongelmia viedään yhä huonompaan suuntaan. Painonhallinnassa ollaan aina monimutkaisten ja radikaalistikin terveyteen vaikuttavien asioiden äärellä. Asiat voidaan tehdä oikein, mutta ne voidaan tehdä myös todella pahasti pieleen.

Kuvitellaanpa, että sinulla on paljon pudotettavaa ja / tai olet törmännyt  suuriin haasteisiin aiemmissa painonhallinta-yrityksissäsi. Valmentajasi juttelee kanssasi ja sanoo, että kolme kuukautta on kyllä hyvä alku, mutta oikeasti hyviä tuloksia saat vuodessa tai kahdessa. Uskoisitko häntä? Sinun kannattaisi, sillä hän on mitä todennäköisimmin oikeassa. Hän ajattelee sinun parastasi ja haluaa omistautua projektillesi. Jos taas valmentajasi vakuuttaa, että kaikki monimutkaisetkin ongelmat saadaan korjattua todella nopeasti, suhtaudu kuulemaasi skeptisesti. Niin valmentajan kuin asiakkaankin olisi mukava uskoa nopeisiin ratkaisuihin, mutta vuosien saatossa syntyneet ongelmat eivät yleensä ratkea hetkessä.

”Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen, ja odottaa eri tuloksia”

blogiartikkeli3Koulutusviikonloppu osoitti jälleen kerran sen, että jatkuva kouluttautuminen on äärimmäisen tärkeää. Ensinnäkin siksi, että ymmärtää, että on olemassa monenlaisia eri näkökulmia ja asiakas-skenaarioita, ja toisekseen siksi, että kykenee löytämään useita erilaisia, perusteltuja keinoja ongelmien ratkaisemiseksi. Olisi hullua jättää oppimatta niiltä, jotka jo tietävät (jostain tietystä aiheesta) enemmän.  Tiedolla on yleensä myös hintansa, mutta niin on silläkin, jos jättää asioita arvailun varaan.

Tieto tuo valmentajan työssä turvaa. Asioita monelta kannalta tutkinut personal trainer ymmärtää kokonaisuuksia ja osaa käyttää oppimaansa monipuolisesti ja järkevästi. Vastuullinen ja riittävän oppinut valmentaja ymmärtää, missä menevät hänen osaamisensa rajat. Mitä enemmän hän oppii, sitä paremmin hän tietää, mitä ei vielä tiedä. Riittävä tieto ja tiedon rajojen tunnistaminen erottavat jyvät akanoista.

Tämän viikonlopun, kuten kaiken aiemmin oppimani perusteella, haluaisin rohkaista  ja kehottaa keräämään tietoa itseä osaavammilta. Älä tyydy siihen että luulet tietäväsi, että tiedät jo tarpeeksi, tai että et halua tietää, olipa aihe mikä tahansa. Et tiedä kaikkea ja voit tulla vielä paremmaksi – aina.  Ja kun opit, jaa tietoa eteenpäin asiakkaillesi ja kollegoillesi, ja julista suureen ääneen, ’minä opin ja tulen jatkuvasti paremmaksi. Minä en kieltäydy oppimasta’. Sillä tavoin asiat menevät eteenpäin sinulla, asiakkaillasi ja koko alalla.

blogiartikkeli4

Kirjoittaja on eräs seminaariin osallistuneista, joka tietää vähän, mutta haluaa oppia paljon.

Tilaa uutiskirjeemme ja saa ilmainen pakaraohjelma sähköpostiisi.

Seuraa meitä! #myptoy

  • Enää 2 paikkaa vapaana!!!!!!! TAMMIKUUSSA SE STARTTAA NIMITTÄIN RASVANTIRISTELY -TEHORYHMÄ 💪

Tässä tehoryhmässä pääset treenaamaan pienessä porukassa personal trainerin valvovan silmän alle kaksi kertaa viikossa!
Rasvantiristelyryhmässä sinulla voi olla tavoitteena: - Nimensä mukaisesti rasvantiristely
- Kiinteytyminen
- Liikuntakipinän aikaansaaminen
- Kunnon kohottaminen

Samalla, kun kunto kasvaa ja kroppa muuttuu, saat innostavia treenejä ryhmässä meikäläisen koutsaamana.
Valmennuksen sisältö: - Kaksi tehokasta hikitreeniä viikossa
- Yksilölliset ruokaohjeet ja seuranta
- Päivitettävät saliohjelmat 3kk:n ajalle
- Lisäksi Sinulla on käytössä koko ajan valmentajan tuki (Q&A – eli kysy mitä vaan, valmentaja selvittää asian puolestasi) sekä salainen Facebook –ryhmä
- Mahdollisuus myös korvata mahdolliset poissaolot toisessa ryhmässä, jos joskus aikataulut eivät passaa!! Jos et ole tyytyväinen valmennukseen, sinulla on käytössäsi 100% rahat takaisin –takuu. - Kesto 12 viikkoa 8.1- 29.3.2018
- 24 tapaamista
- 279€/kk
- Ryhmään otetaan viisi ensimmäistä!

EARLY BIRD-HINTA 239E 1.1.2018 SAAKKA

Ilmoittautuminen kati.sirkola@mypt.fi

#pienryhmävalmennus #rasvantiristely #tehoryhmä #personaltrainingoulu #myptoy #valmennuskeskusvoimala #kuntosirkkeli #rasvapalaa #kuntokasvaa #naururaikaa
  • Timon @mypttimo ja Pauliinan 3kk:n yhteenveto, loistavia tuloksia kolmessa kuukaudessa 💪 Matka jatkuu Timolla ja Pauliinalla 😊👍
T.Toni
-
Otettiin tuossa taannoin välitsekkiä Pauliinan kanssa, että mitä kolmen kk valmennuksen aikana on saatu aikaan🤔.
.
.✅-11 kg rasvamassasta
.✅korjatut ruokailutottumukset
.✅vajaan liikeradan kehonpainokyykystä 75 kg takakyykkyyn
.✅enemmän energiaa arkeen ja omaan työhön, enää ei kuulemma väsytä töissä.
.
Työmme jatkuu edelleen HYVIN progressiivisena seuraavien testien jälkeen kuullaan lisää Pauliinasta varmasti😌
.
Valmennuspaikkoja on kolme kappaletta auki tällä hetkellä, Mikäli olet harkinnut valmennuksen ottamista itsellesi. .
Varaa aika konsultaatioon laittamalla mailia osoitteeseen: timo.aho@mypt.fi
.
#myptoy #myptclarkkent #oulu #valmennuskeskusvoimala #fatloss #strenghtgains #personaltraining #progressio #ravitsemus #tarjollaparempielämä #tavoitteellinenharjoittelu
  • Minulla ja Mikolla voimaannuttava aamu takana Valmennustrio Oy:n Jonnan ja Virpin kanssa 😊 👉🏻 Yhteistyössä on voimaa 💪
-
Loistoa päivääsi ☀️
T.Toni 
#yhteistyössäonvoimaa #sneakpeek #parempikaksinkuinyksin #itsensäjohtaminen #tehokkuus #työhyvinvointi #esimiesjahenkilöstö #hyvinvoinnintekijät #hyvivoinninvalmentajat #tarjollaparempielämä #unelmaduuni @valmennustrio
  • Me MyPT:llä tarjoamme yhteistyökumppanien kanssa paljon muutakin kuin pelkän rasitteen / progression kropalle. Tässä @maikkkou tarina👊🔥
.
"Harrastan salibandya ja tarkoituksena oli saada nopeutta jalkoihin, jotta ehtisin palloon ensimmäisenä sekä yläkroppaan lihasta. Toukokuussa tekemäni InBody-mittaus osoitti, että oikean ja vasemman puolen lihaksistossa oli myös puolieroja, joten niitäkin oli tarkoitus tasoittaa.
.
Kaverini oli ennen minua ollut Timon valmennuksessa jo jonkin aikaa ja hänen suosituksesta otinkin Timon kanssa puheeksi valmennuksen. Tarkoitus oli tehdä saliohjelmat neljäksi kuukaudeksi, mutta viikonloppu ennen treenauksen aloittamista takareisi revähti. Tämän johdosta otin yhteyttä Lauraan ja hänen kanssa huomattiin, että pelkkä takareisi ei ole ainoa ongelma. Liikkuvuus oli erittäin huono, lonkan asento oli väärä sekä en päässyt kyykkyyn ilman että kantapääni nousivat. Laura antoi hyviä ohjeita minulle liikkuvuuden parantamiseksi sekä neuvoi Timoa suunnittelemaan saliohjelman tukemaan kuntoutusta. .
Kuntoutuskauden jälkeen pääsin kunnolla treenaamaan. Treenejä on ollut monipuolisesti ja vaikka olenkin itsenäisesti käynyt salilla välillä enemmän ja välillä vähemmän, niin ammattilaisen opastuksella on saanut paljon enemmän irti tästä 4 kuukaudesta kuin mitä olisi treenannut itsekseen. Liikkeet ovat olleet monipuolisia ja kuukauden välein vaihtuva ohjelma on pitänyt huolen siitä, ettei saliohjelmaan kyllästy. Jos ja kun lihakset ovat menneet jumiin, oli apu onneksi lähellä. Harrilla on tullut käytyä useaan otteeseen treenikauden aikana ja aina ovat jumit auenneet.

Kaiken kaikkiaan tämä kolmen ihmisen muodostama tiimi on antanut avaimet minulle saavuttaa niin paljon enemmän kuin mitä olisin voinut kuvitella 4 kuukauden aikana saavuttavani. Takareisi on kunnossa, nopeutta on tullut lisää, lihasmassaa on tullut noin 5 kiloa ja rasva on lähtenyt sen tieltä pois. Vyötärö on pienentynyt, liikkuvuutta on paljon enemmän ja nyt pääsen jo kyykkyyn! Paljon on siis menty eteenpäin, mutta vielä on tekemistä. Kiitokset Timolle, Lauralle ja Harrille näistä välillä rankoista, mutta opettavaisista kuukausista"

Terveisin,
Mikko Suomalainen
  • Tässä on Anu, valmennus hänen kanssaan aloitettiin huhtikuussa ja se päättyi syyskuussa. Tällä hetkellä nainen painaa omatoimijaksoa ja vuoden vaihteessa on ollut puhetta yhteistyön jatkosta. .
Mikään turha nainenhan tämä ei ole. Valmennuksen aikana tapahtui seuraavanlaista💪: .
🔥Kyykyn ykkösmaximi: 95 kg, 55 kg sarjapainoilla tuli alussa 10 toistoa ja välitesteissä 44. .
🔥Leukoja vedellään ja dippejä lykitään nykyään sarjoja ilman kuminauhoja tai muita apuja. .
🔥Harjoittelua tukeva ja järkevä malli syömiselle on opittu myös 
Tässä vielä Anun omia ajatuksia valmennuksesta. ”Minähän olin jo pitkään miettinyt, että salitreeni kaipaisia uutta boostia ja päivitystä ja salaa jopa haaveillut PT:stä, joka pistää kinttuihin liikettä ja piiskaa ja motivoi kehittymään.  Yksi asia johti toiseen ja ei  aikaakaan, kun olinkin jo Voimalassa Timon kanssa juttusilla ja mietimme minun tavoitteista ja valmennuksen kulusta. .
Tavoitteitteeni olivat aluksi ehkä jopa varovaisia ja usko itseeni ja näkyvään kehitykseen olivat aika olemattomat. Vaikka toki toivoa, tahtoa, ja halua oli paljon! Lähdimme siis tavoittelemaan voimaa ja lihaksia, jonka myötävaikutuksesta saisi tapahtua myös kiinteytymistä tietyillä osa-alueilla. Eri salilla treenaminenkaan ei ole hidastanut kehitystä ja hyvää yhteistyötä. .
Valmiit, monipuoliset, vaihtelevat ja erityisesti tavoitteita kohti menevät treenit ovat olleet mahtavia. Kaikki on mietitty minua varten valmiiksi. Kaikki on niin sanotusti ollut valmiina tarjottimella, ei tarvitse kuin alkaa hommiin ja tietysti hikoilemaan!! Sitä kun tuppaa sokeutumaan omalle itselleen ja tekemiselleen. Aidosti on ollut fiilis, että Timoa kiinnostaa, miten menee ja miten treeni on kulkenut. Joka viikko pientä raporttia kuulumisista on vaihdettu. Onpa tuota tullut monet kerrat kyseltyä jos jonkinmoisia asiaakin ja aina vastauksen niihin olen saanut.

Tavoitteita toki asetimme heti alussa ja niitä kohti mentiin. Vaikkakin tavoitteeni oli (omasta mielestäni) aika yleisluonteisia, niin villeimmissäkään unelmissani en voinut kuvitella, miten joka ikinen lihasryhmä, painomäärien lisäykset ja tekniikasta nyt puhumuttakaan ovat kehittyneet ihan eri atmosfääreihin."
  • Jos mä oisin sä niin kyl mäkin olisin meidän kanssa 😉 Irrota sokka ja läheppä valmennukseen💪 Vapaita valmennuspaikkoja voit tiedustella osoitteesta info@mypt.fi . . . #myptteam #myptoy #valmennuskeskusvoimala #myvoima #sinäoletkeskipiste #hyvinvoinnintekijät #hyvinvoinninvalmentajat #sokkairti