Sinä olet keskipiste.

Saavuta tavoitteesi personal training erikoisjoukkojen avulla.

Hyvinvointi on valintakysymys

Hyvinvointi on valintakysymys


Joka päivä eteen tulee lukuisia valinnan paikkoja: tekisikö nyt vai myöhemmin, söisikö terveellisemmin vai maistuvammin, osallistuisiko vai katselisiko sivusta, lähtisikö vai jäisikö, valitsisiko helpomman vai hieman haastavamman?

Moni valittaa elämän kohtelevan itseään huonosti. Työ on kurjaa, parisuhteessa mättää, lapset ovat ilkeitä, paikkoja kolottaa ja kiloja kertyy. Toki valitusvirsi saattaa olla joskus aiheellinen, esimerkiksi vakavan sairauden tai traagisen tapaturman kohdatessa. Valtaosa valituksista on kuitenkin itse laulettuja: Ei elämä kohtele kaltoin, vaan Sinä itse teet valintoja. Sitä saa mitä tilaa.

Aina voi valita paremmin. Välillä on uskallettava valita vaikeissakin paikoissa se turvattomampi ja vaivalloisempi vaihtoehto. Itse asiassa näistä pienistä ja joskus suuremmistakin valinnoista muodostuu elämänpolkusi. Pienet purot yhdistämällä koostuu vuolas virta. Kumpaan suuntaan haluat sen virtaavan? Kohti tyhjyyttä vai täyttymystä?

Nyt on juuri oikea hetki pohtia sitä, miltä haluat tulevaisuuden näyttävän. Kyse on huomisesta, ensi viikosta, ensi vuodesta ja seuraavista vuosikymmenistä. Kyse ei ole halusta haluta, vaan nimenomaan halusta tehdä asioita, joiden haluat tulevaisuudessa toteutuvan.

Nykyinen sukupolvi on ensimmäinen, jonka ei tarvitse ponnistella jatkuvasti ”pysyäkseen hengissä”. Voimme panostaa hyvinvointiin omalla tavallamme ja omilla resursseillamme. Sata vuotta sitten perheeseen oli synnytettävä kuusi lasta, jotta edes kaksi heistä olisi elänyt yli 40-vuotiaaksi. Tänään todennäköisyys elää yli 70-vuotiaaksi on lähes jokaisella. Visio huomisesta oli erilainen sata vuotta sitten. Vuosisatojen eloonjäämistaistelu on muuttunut rumasti sanottuna itseään hautaan saattelevaan suuntaan.

Ajatus kiiltokuvamaisesta tulevaisuudesta on pelkkä harhainen mielikuva, varsinkin kun vertaamme sitä todellisuuteen. Vain puolet 11-vuotiaista harrastaa riittävästi liikuntaa suosituksiin nähden. 15-vuotiaissa lukemat ovat vielä heikommat; vain 20 % täyttää liikuntasuositusten minimin. Pahimmalta näyttää työssäkäyvän sekä ikääntyvän sukupolven tilanne, sillä työikäisistä noin 10 % ja eläkeläisistä alle 5 % kykenee täyttämään terveysliikunnan vähimmäisannoksen. Hallituksen esittämä eläkeiän korotus on siis vain teoreettinen lupaus, sillä harva tulevaisuudessa on 68-vuotiaana enää työkykyinen. Vertailun vuoksi sata vuotta sitten miehet liikkuivat 4-5 tuntia päivässä enemmän kuin tänä päivänä, naisetkin noin 3-4 tuntia enemmän.

Kun fyysinen kunto heikkenee, ihmiset etääntyvät toisistaan ja psyykkinen pahoinvointi lisääntyy. Ihmiset eivät elä vuorovaikutuksessa toistensa kesken, vaan ainoastaan vuorovaikutuksessa asioiden kanssa. Silmiin katsominen on ulkoistettu näyttöpäätteelle, käden puristus hiirelle.  Kaverista ei enää aidosti välitetä, vaan annetaan muiden välittää meidän puolestamme. Tyypillistä tälle ajalle on myös vapaa-ajan optimoiminen. Työkulttuurin hurja tahti jää päälle kotona. Vapaa-aika on niin aikataulutettua, että ystävillekin pitää varata kalenterista aika. Liiallinen optimoiminen aiheuttaa haluttomuutta sekä riittämättömyyden tunnetta. Maksimi on siis harvoin optimi.

Nykyinen sukupolvi on perinyt ”tulokset” aiemmilta sukupolvilta, jotka ovat verta, hikeä ja kyyneleitä vaatineiden ponnisteluiden myötä pystyneet turvaamaan selviytymisen kurjista oloista. Nämä ansiot tuhlataan oman navan ympärysmitan kasvattamiseen sekä itsensä viihdyttämiseen. Lisäksi olemme ottaneet niin sosiaalista kuin fyysistä velkaa tulevilta sukupolvilta. Tilanne muistuttaa Portugalin taloussotkua, jossa veroja pudotettiin, jotta kansa sai pitää hauskaa ja päättäjät nauttivat kansalaisluottamusta. Maksun aika tulee ennemmin tai myöhemmin.

Millaisen perinnön haluat jättää jälkipolville? Voit jalostaa ajattelua esimerkiksi kysymällä itseltäsi: mitä arvoja haluan minussa tunnistettavan, kun olen kiikkustuolissa ja kerron 2010-luvusta lapsenlapsille?

Tilaa uutiskirjeemme ja saa ilmainen pakaraohjelma sähköpostiisi.

Seuraa meitä! #myptoy

  • Enää 2 paikkaa vapaana!!!!!!! TAMMIKUUSSA SE STARTTAA NIMITTÄIN RASVANTIRISTELY -TEHORYHMÄ 💪

Tässä tehoryhmässä pääset treenaamaan pienessä porukassa personal trainerin valvovan silmän alle kaksi kertaa viikossa!
Rasvantiristelyryhmässä sinulla voi olla tavoitteena: - Nimensä mukaisesti rasvantiristely
- Kiinteytyminen
- Liikuntakipinän aikaansaaminen
- Kunnon kohottaminen

Samalla, kun kunto kasvaa ja kroppa muuttuu, saat innostavia treenejä ryhmässä meikäläisen koutsaamana.
Valmennuksen sisältö: - Kaksi tehokasta hikitreeniä viikossa
- Yksilölliset ruokaohjeet ja seuranta
- Päivitettävät saliohjelmat 3kk:n ajalle
- Lisäksi Sinulla on käytössä koko ajan valmentajan tuki (Q&A – eli kysy mitä vaan, valmentaja selvittää asian puolestasi) sekä salainen Facebook –ryhmä
- Mahdollisuus myös korvata mahdolliset poissaolot toisessa ryhmässä, jos joskus aikataulut eivät passaa!! Jos et ole tyytyväinen valmennukseen, sinulla on käytössäsi 100% rahat takaisin –takuu. - Kesto 12 viikkoa 8.1- 29.3.2018
- 24 tapaamista
- 279€/kk
- Ryhmään otetaan viisi ensimmäistä!

EARLY BIRD-HINTA 239E 1.1.2018 SAAKKA

Ilmoittautuminen kati.sirkola@mypt.fi

#pienryhmävalmennus #rasvantiristely #tehoryhmä #personaltrainingoulu #myptoy #valmennuskeskusvoimala #kuntosirkkeli #rasvapalaa #kuntokasvaa #naururaikaa
  • Timon @mypttimo ja Pauliinan 3kk:n yhteenveto, loistavia tuloksia kolmessa kuukaudessa 💪 Matka jatkuu Timolla ja Pauliinalla 😊👍
T.Toni
-
Otettiin tuossa taannoin välitsekkiä Pauliinan kanssa, että mitä kolmen kk valmennuksen aikana on saatu aikaan🤔.
.
.✅-11 kg rasvamassasta
.✅korjatut ruokailutottumukset
.✅vajaan liikeradan kehonpainokyykystä 75 kg takakyykkyyn
.✅enemmän energiaa arkeen ja omaan työhön, enää ei kuulemma väsytä töissä.
.
Työmme jatkuu edelleen HYVIN progressiivisena seuraavien testien jälkeen kuullaan lisää Pauliinasta varmasti😌
.
Valmennuspaikkoja on kolme kappaletta auki tällä hetkellä, Mikäli olet harkinnut valmennuksen ottamista itsellesi. .
Varaa aika konsultaatioon laittamalla mailia osoitteeseen: timo.aho@mypt.fi
.
#myptoy #myptclarkkent #oulu #valmennuskeskusvoimala #fatloss #strenghtgains #personaltraining #progressio #ravitsemus #tarjollaparempielämä #tavoitteellinenharjoittelu
  • Minulla ja Mikolla voimaannuttava aamu takana Valmennustrio Oy:n Jonnan ja Virpin kanssa 😊 👉🏻 Yhteistyössä on voimaa 💪
-
Loistoa päivääsi ☀️
T.Toni 
#yhteistyössäonvoimaa #sneakpeek #parempikaksinkuinyksin #itsensäjohtaminen #tehokkuus #työhyvinvointi #esimiesjahenkilöstö #hyvinvoinnintekijät #hyvivoinninvalmentajat #tarjollaparempielämä #unelmaduuni @valmennustrio
  • Me MyPT:llä tarjoamme yhteistyökumppanien kanssa paljon muutakin kuin pelkän rasitteen / progression kropalle. Tässä @maikkkou tarina👊🔥
.
"Harrastan salibandya ja tarkoituksena oli saada nopeutta jalkoihin, jotta ehtisin palloon ensimmäisenä sekä yläkroppaan lihasta. Toukokuussa tekemäni InBody-mittaus osoitti, että oikean ja vasemman puolen lihaksistossa oli myös puolieroja, joten niitäkin oli tarkoitus tasoittaa.
.
Kaverini oli ennen minua ollut Timon valmennuksessa jo jonkin aikaa ja hänen suosituksesta otinkin Timon kanssa puheeksi valmennuksen. Tarkoitus oli tehdä saliohjelmat neljäksi kuukaudeksi, mutta viikonloppu ennen treenauksen aloittamista takareisi revähti. Tämän johdosta otin yhteyttä Lauraan ja hänen kanssa huomattiin, että pelkkä takareisi ei ole ainoa ongelma. Liikkuvuus oli erittäin huono, lonkan asento oli väärä sekä en päässyt kyykkyyn ilman että kantapääni nousivat. Laura antoi hyviä ohjeita minulle liikkuvuuden parantamiseksi sekä neuvoi Timoa suunnittelemaan saliohjelman tukemaan kuntoutusta. .
Kuntoutuskauden jälkeen pääsin kunnolla treenaamaan. Treenejä on ollut monipuolisesti ja vaikka olenkin itsenäisesti käynyt salilla välillä enemmän ja välillä vähemmän, niin ammattilaisen opastuksella on saanut paljon enemmän irti tästä 4 kuukaudesta kuin mitä olisi treenannut itsekseen. Liikkeet ovat olleet monipuolisia ja kuukauden välein vaihtuva ohjelma on pitänyt huolen siitä, ettei saliohjelmaan kyllästy. Jos ja kun lihakset ovat menneet jumiin, oli apu onneksi lähellä. Harrilla on tullut käytyä useaan otteeseen treenikauden aikana ja aina ovat jumit auenneet.

Kaiken kaikkiaan tämä kolmen ihmisen muodostama tiimi on antanut avaimet minulle saavuttaa niin paljon enemmän kuin mitä olisin voinut kuvitella 4 kuukauden aikana saavuttavani. Takareisi on kunnossa, nopeutta on tullut lisää, lihasmassaa on tullut noin 5 kiloa ja rasva on lähtenyt sen tieltä pois. Vyötärö on pienentynyt, liikkuvuutta on paljon enemmän ja nyt pääsen jo kyykkyyn! Paljon on siis menty eteenpäin, mutta vielä on tekemistä. Kiitokset Timolle, Lauralle ja Harrille näistä välillä rankoista, mutta opettavaisista kuukausista"

Terveisin,
Mikko Suomalainen
  • Tässä on Anu, valmennus hänen kanssaan aloitettiin huhtikuussa ja se päättyi syyskuussa. Tällä hetkellä nainen painaa omatoimijaksoa ja vuoden vaihteessa on ollut puhetta yhteistyön jatkosta. .
Mikään turha nainenhan tämä ei ole. Valmennuksen aikana tapahtui seuraavanlaista💪: .
🔥Kyykyn ykkösmaximi: 95 kg, 55 kg sarjapainoilla tuli alussa 10 toistoa ja välitesteissä 44. .
🔥Leukoja vedellään ja dippejä lykitään nykyään sarjoja ilman kuminauhoja tai muita apuja. .
🔥Harjoittelua tukeva ja järkevä malli syömiselle on opittu myös 
Tässä vielä Anun omia ajatuksia valmennuksesta. ”Minähän olin jo pitkään miettinyt, että salitreeni kaipaisia uutta boostia ja päivitystä ja salaa jopa haaveillut PT:stä, joka pistää kinttuihin liikettä ja piiskaa ja motivoi kehittymään.  Yksi asia johti toiseen ja ei  aikaakaan, kun olinkin jo Voimalassa Timon kanssa juttusilla ja mietimme minun tavoitteista ja valmennuksen kulusta. .
Tavoitteitteeni olivat aluksi ehkä jopa varovaisia ja usko itseeni ja näkyvään kehitykseen olivat aika olemattomat. Vaikka toki toivoa, tahtoa, ja halua oli paljon! Lähdimme siis tavoittelemaan voimaa ja lihaksia, jonka myötävaikutuksesta saisi tapahtua myös kiinteytymistä tietyillä osa-alueilla. Eri salilla treenaminenkaan ei ole hidastanut kehitystä ja hyvää yhteistyötä. .
Valmiit, monipuoliset, vaihtelevat ja erityisesti tavoitteita kohti menevät treenit ovat olleet mahtavia. Kaikki on mietitty minua varten valmiiksi. Kaikki on niin sanotusti ollut valmiina tarjottimella, ei tarvitse kuin alkaa hommiin ja tietysti hikoilemaan!! Sitä kun tuppaa sokeutumaan omalle itselleen ja tekemiselleen. Aidosti on ollut fiilis, että Timoa kiinnostaa, miten menee ja miten treeni on kulkenut. Joka viikko pientä raporttia kuulumisista on vaihdettu. Onpa tuota tullut monet kerrat kyseltyä jos jonkinmoisia asiaakin ja aina vastauksen niihin olen saanut.

Tavoitteita toki asetimme heti alussa ja niitä kohti mentiin. Vaikkakin tavoitteeni oli (omasta mielestäni) aika yleisluonteisia, niin villeimmissäkään unelmissani en voinut kuvitella, miten joka ikinen lihasryhmä, painomäärien lisäykset ja tekniikasta nyt puhumuttakaan ovat kehittyneet ihan eri atmosfääreihin."
  • Jos mä oisin sä niin kyl mäkin olisin meidän kanssa 😉 Irrota sokka ja läheppä valmennukseen💪 Vapaita valmennuspaikkoja voit tiedustella osoitteesta info@mypt.fi . . . #myptteam #myptoy #valmennuskeskusvoimala #myvoima #sinäoletkeskipiste #hyvinvoinnintekijät #hyvinvoinninvalmentajat #sokkairti